به بزرگترین سایت موزیک و فیلم هم یه سری بزنید

Bodycount نقد بازی
بیا تو داغ داغ
bandarbax.loxblog.com

 كمی متفاوت تر از واقعیت سبك FPS را به تصویر می كشد. آقای اندی ویلسون (Andy Wilson) كارگردان بازی می گوید تصمیمات عمدی انجام داده ایم كه از فرمول همیشگی دورتر شویم. او می گوید: "ما می خواهیم این بازی را با لبخند انجام دهید، مثل كسانی كه بازی های Arcade تیراندازی قدیمی را بازی می كنند. چیزی كه می خواستیم بهتر از دیگران انجام دهیم، این بود كه حس شلیك یك گلوله و افكت های برخورد آن با اجسام را دوباره سازی كنیم. به همین دلیل بود كه دنیایی با بالاترین درجه تخریب خلق كردیم. می خواستیم انتخاب های تاكتیك های متفاوت را به بازیكن ها بدهیم. مخصوصا وقتی سنگر هم در هم می ریزد و دنیای بازی بازتر می شود و این به شما اجازه می دهد از هر مكانی كه بخواهید به دشمن خود شلیك كنید". در خیلی از جهات Bodycount بازگشتی است به روزهایی كه كشتن در یك بازی تیراندازی خیلی لذت بخش بود و صحنه های سینمایی آن از پیش تعریف شده نبودند. طراحی مراحل باز، باعث شده از هر مسیری كه می خواهید به مقصد خود برسید و در این حین اكشنی بسیار شدید را تجربه كنید. طبق گفته ویلسون، هر مسیر و تاكتیك متفاوت در بازی تجربه ای جدید از مبارزه ای متفاوت برای شما دارد. برای اثبات این ادعا، آن ها یك مرحله از آفریقا را نشان می دهند. صدای یك زن كه در HQ به شما كمك می كند، شنیده می شود. كمی بعد اولین موج دشمنان می آیند. قبل از درگیری، دشمنان پخش شده و به پشت سنگرها می روند و مرحله اكشن شروع می شود.

بار دیگر مرحله را اجرا می كنیم و این بار متوجه می شویم که می توانیم پشت منطقه ورود دشمنان برویم و این بار ما آن ها را سورپرایز كنیم. یكی از نكات بارز Bodycount سیستم سنگر گیری در نمای اول-شخص آن است. با نگه داشتن Trigger سمت چپ می توانید در سنگر بمانید و با تكان دادن Stick سمت چپ به طور نیم خیز از سنگر بیرون بیاید. این سیستم خیلی خوب و كارآمد است و خیلی بهتر از بازی های هم سبك خود كار می كند. بزرگترین برگ برنده بازی قدرت تخریب در مراحل است، Bad Company 2 را به صورت دیوانه وار تصور كنید. هر سنگری كه از آهن و یا سنگ درست نشده باشد، می تواند خرد شود كه یا با گلوله این مورد امكان پذیر است یا با نارنجك كه البته تخریب بیشتری هم دارد. بیشتر مكان ها تخریب پذیر هستند و شما را مجبور می كنند دائم در حال حركت و تعویض سنگر باشید. نتیجه، خیلی خوب و تاكتیكی است. هر مرحله و هر دشمن مهارت و چالش خاص خود را دارند. ویلسون می گوید: "ما كلاس های مختلفی در این بازی داریم كه خیلی منحصر به فرد هستند. این بستگی دارد كه چطور اجازه دهید موقعیت آغاز شود. برای مثال اگر پزشك های دشمنان را از بین نبرید، آنها به طرف زخمی ها رفته و كار را برای شما سخت می كنند". كلاس های دیگر مثل فرمانده، دستورات نظامی می دهند و اگر آن ها را سریع از پای در نیاورید، خیلی خطرناك خواهند شد. در پروسه Arcade كردن بازی نوار قدرت و بالا رفتن آن (Power-up) را هم با اكشن بازی مخلوط كرده اند.

با كشتن دشمنان، Orbهای آبی دریافت می كنید كه می توانید برای Level-Up كردن خود استفاده كنید. مثلا می توانید نیروی هوایی به دست بیاورید و یا زره خود را قوی تر كنید و یا اسلحه خود را مرگبارتر كنید. ویلسون می گوید: "این یك شبیه ساز نیست، این یك بازی است و ما می خواستیم Bodycount سیستم جایزه داشته باشد. سه راه برای جمع آوری اطلاعات دارید. كشتن دشمنان زیاد، كشتن با روشی خاص، كشتن نیروهای ویژه و یا كشتن پزشك و مجروح در حین درمان. Power-Up می تواند در خیلی از مقاطع پیشرفت كند. با تقویت Mini Map خود می توانید مكان دشمنان را ببینید و یا با پیشرفت در بازی حتی آن ها را پشت دیوار هم ببینید". سازندگان می گویند داستان بازی در كشورهای مختلف پیگیری می شود و ما دور دنیا می گردیم و همه جا را تخریب می كنیم. ویلسون می گوید: "شما یك مامور سابق هستید كه برای یك تشکل به نام The Network خواسته می شوید كه باید در این گروه به دور دنیا سفر كرده و مشكلات ملی ای را حل كنید كه هر كسی توانایی انجام آن را ندارد. بازی در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد و نشان می دهد كه دنیا در حال از دست دادن طبیعت خود است. این بازی یك عنوان آخرالزمانی مثل Mad Max نیست و بیشتر به تمام شدن سوخت كشورهای جهان سوم و نزدیك شدن دنیا به نابودی محیط زیست مربوط است". ویلسون ادامه می دهد: "ما واقعا سعی می كنیم تا محیط، داستان خود را بگوید و شما خود را كاملا غرق در آن بیابید. مثلا ممكن است یك اتوبوس چپ كرده را ببینید كه نشان دهنده یك درگیری بزرگ بر سر مردم عادی این منطقه بوده است". در حالیكه Bodycount از واقعی بودن دوری می كند، طراحی مراحل و محیط تخریب پزیر آن خیلی واقعی شده كه با اكشن Arcade مانند مخلوط شده است. شاید این بازی در حد آرزوهای شما در مورد Black Ops نباشد، ولی بازی ای است كه از ابتدای آن دستتان را روی دكمه شلیك نگه خواهید داشت.

 

 

تـاریخ انتشـــار :xbox360-ps3-pc
نیمه اول 2011
 

 




تاریخ: 3 دی 1389برچسب:نقد بازی ,,
ارسال توسط Ali

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 995
بازدید کل : 259017
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2

بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران